© 2016 Simfonova | Disseny: ideesweb | Fotos: Elisenda Canals

EL PROGRAMA I ELS CANTANTS

 

1/15
XAVIER AGUILAR, baríton líric

Grau Superior i Postgrau de Cant-Interpretació amb el mestre Enric Serra pel Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona. Primer Premi del Concurs Camerata de Sant Cugat 2010 i Guanyador del 20è Concurs de Cant Mirabent i Magrans. Premi Fundació Mas i Mas 2012.

Notari i Doctor Malatesta de Don Pasquale de G. Donizetti. Al Cicle d'Òpera de la Universitat de Barcelona: buf a Die Schauspieldirektor i prima la musica poi le parole (Mozart-Salieri). Midas a La Bella Galatea de Franz von Souppé. Il Podestat del Doctor Miracle de G. Bizet i Corvetó del Giravolt de Maig d'Eduard Toldrà. Pare de Hänsel und Gretel. Solista de la cançó de La puça de Ludwig van Beethoven amb l'Orquestra Simfònica dirigida per Manel Valdivieso a l'Auditori de Barcelona. Fígaro a les Noces de Fígaro de W. Mozart al Teatre Municipal de Santanyí. Dancaire de Carmen al Teatre Principal de Mallorca al repartiment amb el baríron Carlos Álvarez. A l'AAOS de Sabadell Gregorio de Roméo et Juliette de Charles Gounod i El Sagristà de Tosca de G. Puccini. Baríton del Messies de Händel a l'Auditori de Premià de Mar i a l'església Sant Felip de Neri de Barcelona i 90 anys de G. Fauré al Teatre l‘Amistat de Premià de Mar. Baríton d'Entre Sarsueles dirigit per Lluís Cabal i de l'espectacle d'òpera i Simfònic SIMFONOVA dirigit per Marcel Gorgori i Daniel Antolí. Continuo amb l'AAOS amb l'Orador, segon sacerdot i home armat de La Flauta Màgica de W. A. Mozart, Benoit i Alcindoro de la Boheme de G. Puccini. Leporello de Don Giovanni al Teatre Municipal de Santanyí (agost 2014), Raimondo a Lucia de Lammermoor de G. Donizetti (octubre i novembre 2014) i Haly de l'Italiana in Algeri (febrer i març 2015) de G. Rossini. Recital líric al Teatre Olímpia d'Osca (gener 2015).

 

1/18
SARA BLANCH, soprano lírica-lleugera

Va nèixer el 1989 a Darmós. Inicià els seus estudis musicals en un ambient familiar. Estudià piano amb Vladimir Karpov, Glòria Peig i Mònica Buxó i als 14 anys començà els estudis de cant amb la professora Isabel Cañas fins a ingressar al Conservatori Professional de Música de Sabadell on va estudiar amb la professora Elisenda Cabero. Finalitza el grau professional amb Matricula d'Honor.

El 2011 va ser admesa a l'ESMUC on va rebre classes de la soprano Enedina Lloris durant dos anys.

Des de 2013 i en l'actualitat, la seva mestra de cant és la mezzosoprano Francesca Roig.

Ha relitzat cursos i masterclass amb Carmen Bustamante, Lambert Climent, Jaume Aragall, Jordi Domenech, Andrea Oswald, Volfgang Beuschel, Ofèlia Sala, Montserrat Caballé, entre d'altres. Ha treballat amb coneguts correpetidors com Ricardo Estrada, Josep Buforn, David Casanova, Lluís Avedaño, Elena Kolesnikova, Manel Ruiz, Anna Creixells, Andrea Alvarez, Marta Pujol, Alan Branch, etc.

 

Sara Blanch tenia 16 anys quan va debutar per primera vegada cantant Sentinella de l'òpera Lisistrata d'Albert Carbonell al Teatre Nacional de Catalunya i el Mercat de les Flors. Poc després va cantar Rowan de l'òpera The Little Sweep de Benjamin Britten al Teatre La Faràndula de Sabadell.

Al febrer del 2013 va ser escollida per a interpretar el paper de Oscar de l'òpera Un ballo in Maschera de G. Verdi, organitzat per Barcelona Òpera Studio (BOS) ; va cantar Rita de l'òpera Rita de G. Donizetti al Centre Cívic Can Deu, organitzat pel Centre d'Estudis Musicals A Tempo. Va debutar al Teatre Rossini (Pesaro, Italia), cantant Delia i Contessa di Folleville de l'òpera Il Viaggio a Reims de G. Rossini, 2013, sota la batuta de Daniel Smith. A l'octubre d'aquest mateix any va debutar el rol de La Reina de la Nit, de l'òpera La Flauta Màgica de Mozart, al Teatre La Faràndula de Sabadell, sota la direcció de Daniel Gil de Tejada. Va participar al projecte Das lied der Frauen vom fluss amb La Fura dels Baus, 2013. Actualment forma part del projecte Simfonova, sota la direcció artística de Daniel Antolí i Marcel Gorgori. Properament debutarà el rol de Norina en l'òpera Don Pasquale, sota la direcció de Carlos Amat.

PREMIS

- Millor cantant menor de 22 anys a la Segona Competició per a Joves Cantants organitzat per l' Associació Catalana de Professors de Cant (ACPC), 2009.

- Va guanyar dos beques al Curs Internacional de Cant Camerata Sant Cugat, 2011. L'any 2012 va obtenir el Primer Premi en el mateix certament.

- Pimer Premi al X Certamen de Cant Líric a Premia de Mar, 2013.

- Primer Premi al 9è Certamen del Concurs Internacional de Música de Les Corts (CIM). Al mateix certament va guanyar dos concerts i un enregistrament profesional.

- Va ser sel•leccionda per l'Accademia Rossiniana (Pesaro), 2013.

- Va ser sel•leccionada per a interpretar el rol de La Reina de la Nit a l'Escola d'Òpera de Sabadell, 2013.

- Finalista i Premi Honorífic del Públic al Concurso Internacional de Canto Montserrat Caballé, 2014.

 

1/16
JOSEP FADÓ, tenor spinto

Nascut a Mataró (Barcelona), realitza els seus estudis de cant en el Conservatori del Liceu de Barcelona i finalitza el Grau Superior en el Conservatori Superior de Música de Barcelona. Ha rebut classes Francisco Lázaro, Aldo Danieli, Bonaldo Giaiotti, Ana Luisa Chova i Carlos Chausson.

Debuta professionalment l'any 1999 amb MANRICO "Il trovatore" per els Amics de l'Òpera de Sabadell. Des de aquest mateix any col•labora habitualmente en les temporadas d'Ópera del Gran Teatre del Liceu de Barcelona, amb títulos como: Turandot, Samson et Dalila, La bohème, Fidelio, Henry VIII, Ariadne auf Naxos, Aida, Roberto Devereux, Maria del Carmen, Nabucco, Lucia di Lammermoor, Luisa Miller, Salomé, Il trovatore, Der rosenkavalier, Rienzi i Kiteje entre d'altres.

Ha treballat sota les ordres de directors d'orquestra com: Stefano Ranzani, Bertrand de Billy, José Collado, Guido Mancusi, Miguel Roa, Ernst Märzendofer, Antoni Ros Marba, Friedrich Haider, Miguel Ángel Gómez Martínez, Ives Abel, Nello Santi, Josep Caballé, José Collado, Daniele Callegari, Giovanni Di Stefano, Maurizio Benini, Sebastian Weigle, Michael Boder, Renato Palumbo i Josep Pons.

Entre les seves activitats professionals més rellevants destaquen, D. JOSE "Carmen" Festival Internacional Alexander Mijailow (Rússia), POLLIONE "Norma" Stadttheater de Klagenfurt (Áustria), JOSE MARIA "La Chulapona" Teatro de la Zarzuela de Madrid, RADAMES "Aida" Opern Festspiele St. Margarethen (Áustria) i Teatro sociale di Rovigo (Italia), Rèquiem de Verdi a Maó (Menorca), MANRICO "Il trovatore", D. ALVARO "La forza del destino", CANIO "Pagliacci" i RICCARDO "Un ballo in maschera" per Òpera a Catalunya, STEUERMANN "Der fliegende holländer" a Dijon (França), MANRICO "Il trovatore" Teatro Campomaor (Oviedo), Teatro Municipal de Lima (Perú), Teatro Real de Copenhaguen (Dinamarca), "Cançó d'amor i de guerra" al Palau de la Música Catalana i a l'Auditori Enric Granados de Lleida. El desembre de 2010 debuta en el Teatro Real de Madrid amb una producció de "Der Rosenkavalier" de R. Strauss sota la batuta del mestre Jeffrey Tate. El febrer de 2013 debuta en el rol de ISMAELE de "Nabucco" per Òpera a Catalunya i el setembre d'aquest mateix any participa com a solista en el III Concert Bicentenari Verdi que inaugura la temporada del Teatre del Liceu de Barcelona. El mes de juny de 2014 canta el Requiem de Mozart a l'Auditori Enric Granados de Lleida i al Monestir de Pedralbes de Barcelona amb l'Orquestra Julià Carbonell de les terres de Lleida i el Dallas Symphony Chorus sota la direcció de Alfons Reverté. Cal destacar també que el maig de 2015, participarà en la producció "I due foscari" de G. Verdi junt amb Placido Domingo al Teatre del Liceu de Barcelona.

 

1/18
MARIBEL ORTEGA, soprano spinto

Licenciada en Ciencias Químicas, nace en Jerez y se diploma en Canto por la "Guildhall School of Music and Drama" (Londres). Se traslada a Barcelona y estudia con E. Tarrés y M. Ruiz al Conservatorio Superior de Música del Liceu. Se perfecciona con C. Sanner, J. Juon y A. L. Chova. Gana diversos concursos de canto: Mirabent i Magrans, Germans Pla, Ciudad de Zamora y Concurso Jaume Aragall. En 2005 debuta como Abigaille de Nabucco y desde entonces ha interpretado a Norma, Lady Macbeth, Amelia (Un ballo in maschera), Leonora (Il trovatore), Donna Anna, Suor Angélica, Mimì, Tosca y Turandot. En el campo del oratorio ha interpretado el Réquiem, la Misa de la Coronación y Vesperae Solemne de Confessore KV339 de W. A. Mozart y el Réquiem de G. Verdi, así como el Stabat Mater de Pergolesi y la Sinfonía n. 2 de Mendelssohn. Debuta al Festival de Peralada con Nabucco (Anna) bajo la batuta de Nello Santi. Ha cantado en España (Auditorio Príncipe Felipe, Teatro Campoamor, Teatro Villamarta, Gran Teatre del Liceu, Teatre Fortuny,..) Croacia, Francia, Austria, Alemania y América del Sur. Entre sus últimos compromisos destacan: Turandot para la Ópera de Oviedo, su contrato en el Teatro alla Scala de Milán, en la producción de Macbeth de G. Verdi bajo la dirección de Valery Gérgiev y Pier Giorgio Morandi. Asimismo, en noviembre de 2013 interpreta el "Réquiem a la memoria de Salvador Espriu" del compositor Xavier Benguerel en el TNC con la OBC bajo la dirección musical de Miquel Ortega y participa en el concierto homenaje a Richard Wagner programado por la AAOS en el Teatro de La Farándula de Sabadell y el Palau de la Musica Catalana, bajo la dirección de Daniel Gil de Tejada. En 2014 debuta en el Gran Teatro de Córdoba como Lady Macbeth de G. Verdi y en el Gran Teatre del Liceu como Ortlinde en Die Walküre de R. Wagner. Entre sus proyectos del próximo año, destacan su vuelta a la temporada de ópera de la AAOS, como Turandot y su debut como Aida en el Teatro Villamarta de Jerez. Colabora con Simfonova, con el espectáculo "Només per a uns quants? ", desde el año 2013.